Hasta Melekleri
Kanser Bakıcısı Rehberliği
BÖLÜM I
Kanser Hasta Bakıcısı
Bakıcıları, kişiye kanserli fiziksel ve duygusal bakım veren ücretsiz övülen sevdikleri olarak düşünüyoruz. Eş, ortak, aile üyeleri veya yakın arkadaş olabilirler. Çoğu zaman bakıcı işi için eğitim almamışlardır ve çoğu zaman kanser hastalığı mücadelesinin can damarı olabilirler.
İletişim
İyi iletişim, kendinizi ifade etmenize, başkalarına sınırlarınızı ve ihtiyaçlarınızı anlamanıza yardımcı olur ve kanser Hatasının kişinin sınırlarını ve ihtiyaçlarını anmanıza olanak tanır. Hastayla, tıbbi ekiple, arkadaşlarınızla, ailenizle ve hatta hastadan kimin endişe duyduğunu bildiğiniz insanlarla konuşmanız gerekecek. Bu yapmak zor olabilir. Ve tıbbi ekibin bilgilerine ihtiyacınız olduğunda, hastanın imzalı izni olmadan almak mümkün olmayabilir.
Açık bir şekilde iletişim kurmanıza yardımcı olacak birkaç ipucu:
Kendi duygularınıza, ihtiyaçlarınıza ve arzularınıza ve hastanın duygularına saygı gösterin.
Duygularınız hakkında konuşurken başkalarının duygularına duyarlı olun.
“Siz” ifadeler yerine “ben” ifadeleri kullanmaya çalışın. Örneğin, “Bana asla yardım etmiyorsunuz!” Yerine “Bir molaya ihtiyacım var” deyin. Diğer kişiye yanlış yaptığını söyleyen “Beni görmezden geldiğinizi hissediyorum” gibi ifadelerden sakının. Bunun yerine, “______’dan bahsettiğimde cevaplamadığımı” veya “Bu soruna yardım etmem gerektiğini” deneyin.
Hastayla nasıl konuşabilirim?
Hastayla başlayın. Onlara orada olmasını istediğinizi bildirin ve onların bakımına dahil edilmelerini ve alınmasını istersiniz. Bir şey deneyin:
“Bu ikimiz için de korkunç bir zamandır, ancak buralardan geçmenize yardımcı olması için burada bulunmak istiyorum. Yalnız değilsin.”
“Sana yardım etmek için elinden geleni yapacağım. Bazen yanlış olanı yapabilirim, ya da ne yapacağımı bilmiyorum, ama elimden gelenin en iyisini yaparım. ”
“Bunu birlikte yapabiliriz. Şimdi birbirimize açık olmaya ve neler olursa olsun birbirimizle çalışmaya çalışalım “dedi.
Başlangıçtan beri açıklık ve paylaşım hedefi belirlemek güzel ve dürüst bir yaklaşım olur. Birbirinize “aynı ekiple” olduğunuzu hatırlatın. Korkularınızı ve endişenizi paylaşın. Bazen zor olabilir ve katılmıyorsanız ve belki de tartışırsınız ancak açıklık çatışmayı ele almanıza yardımcı olacaktır. Aynı zamanda birbirinizi desteklemeye ve sıkıntı ve endişeyi azaltmanıza yardımcı olacaktır. Kabul ve paylaşmak, ilişkinizi kuvvetlendirmeye yardımcı olacaktır.
Tıp ekibiyle nasıl konuşabilirim?
Önce, hastanın onayı olsun.
Bakıcı genellikle hastayla tıbbi ekip arasındaki bağlantıdır. Genel olarak, tıbbi ekip her zaman hastayla birlikte olduğunuzda bilgileri sizinle paylaşabilir. Ancak özel sağlık bilgilerini koruyan kanunlar vardır. Bu yasalar, sevdiğiniz kişinin sağlık ekibinin, hastanın bulunmadığı zaman sizinle konuşabileceği tıbbi bilgiyi etkiler. Yine de kanser hastası adına bilgi almanın yolları var. En basit ve en yaygın yol, hastanın bakımını sizinle tartışmasını sağlayan bir serbest bırakma formu imzalamasıdır.
Sağlık ekibinin hastanın bakımı konusunda sizinle konuşabilmesi için hangi adımların atılması gerektiği konusunda doktor ile konuşun. Ardından formun bir kopyasının hastanın kayıtlarında olduğundan emin olun ve bırakma formunu güncel tutun. Dosyalarınız için bir yedek kopyası tutmanız da iyi bir fikirdir.
Doktor ofisini aradığınızda, onlara formu doldurduklarını hatırlatmanız gerekebilir ve hastanın bakımını sizinle tartışabilirler.
Böyle bir formu henüz doldurmadıysanız, muhtemelen belirli türde bilgi almanız mümkün olmayacaktır. Ancak yine de doktorla bilgi paylaşabilirsiniz. Ofis personeline bilgi vermekten ziyade bilgi istemekte olduğunuzu söyleyebilirsiniz. Hastanın izni olmadan bile, hastanın sorunları hakkında genel bilgi isteyebilirsiniz; Örneğin, ” Ali’ninbu hafta aldığı kemoterapinin yan etkilerinden birini kusmak mı ?” Veya tavsiye isteyebilirsiniz; Örneğin, ” Ayşe 2 gün boyunca kusarsa, sizi görmeye gelebilir miyiz?” Ayşe’nin ‘ bakımının ayrıntılarını alamayabiliyor olsanız bile, bundan sonra ne yapacağınıza karar vermede biraz yardım alabilirsiniz.
Hangi doktorumla konuşmalıyım?
Kanser tedavisi genellikle birden fazla doktor içerir. Hatta sevdiğiniz birine bakan bir takım doktor, hemşire ve diğer insanlar olabilir. Bu insanların birçoğundan bilgi alabilirsiniz, ancak sorularla birlikte gittiğiniz biri olmak için bir doktor seçmeniz iyi bir fikirdir. Çoğu kişi en çok gördükleri doktoru seçer. Ana kişi olarak bir doktor seçerken, sormak isteyebileceğiniz bazı şeyler şunlardır:
Bakımı koordine edecek kişi siz misiniz?
Diğer doktorları neler olduğuna dair güncel tutacak mısınız?
Kanser hastası olan kişi doktora rahat hissetmeli ve siz de öyle yapmalısınız. Ancak bazen biraz zaman alır ve işler gerçekleşmeden önce çalışır. Sorularınızı sormak ve endişelerinizi bilmek için zaman ayırın. Doktor, sorularınızı cevaplamak için endişelerinizi dinlemek için de zaman ayırmalıdır.
Siz, hasta ve doktor da bilgi paylaşımı ve tercih yapma konusunda aynı şeyi hissediyorsa, muhtemelen iyi bir ilişki kuracaksınız ve ihtiyacınız olanı elde edebilirsiniz.
Kanser alanında çalışan sağlık uzmanlarının çoğu kanser hastalarının ihtiyaçlarını önemsediğinden bunu yapar. Bu tecrübeye geri döndüğünüzde, güçlü hatıralarınızdan biri, sizinle gerçekten zor zamanlar geçiren sağlık hizmeti sunucularından olabilir.
Hastayla doktora gidelim mi?
Doktoru hasta ile görmeye gitmek, onun tıbbi durumu hakkında daha fazla bilgi edinmek için iyi bir yoldur. Bu hasta için daha sonra bakım yaparken çok yararlı olabilir. Aynı zamanda, doktora sorunlarını unutan ve / veya ihtiyaç duyduğunuz bilgiye sahip olmadan eve dönen hastaya yardımcı olabilir. Ve son olarak, belki bir uzman, sosyal hizmet uzmanı veya tıbbi tedarikçi için bir tavsiyeye ihtiyacınız varsa, yardımcı olabilecek kişilerin adlarını öğrenebilirsiniz.
Doktor ile zaman nasıl iyi kullanılır?
Ortalama bir doktorun randevusu yaklaşık 10-15 dakika veya daha azdır, bu nedenle her ziyaret için hazır olmaya yardımcı olur. Sen ve hasta, gitmeden önce konuşmanız gereken en önemli şeyleri anlamalı. Örneğin:
Kanser ekibine hangi belirtileri söylemelisiniz?
Bu semptomlar ne zaman başladı?
Sizinle birlikte çalışmak için vaktinden önce bir liste hazırlamak, vaktinizi doktorun ofisinde iyi kullanmanıza yardımcı olacaktır. Ve önemli olan her şeyi unutmayacağınız anlamına geliyor.
Doktor tüm sorularınıza cevap verene kadar ofisini terk etmeyin, ikiniz de ne yapmanız gerektiğini anlıyorsunuz. Hemşireler de büyük bilgi kaynakları olabilir, ve onlarla doktorunuzdan daha fazla vakit geçirebilirsiniz. Size söylenenleri not edin. Bu hatırlamanız gereken şeyleri takip etmenize yardımcı olacaktır. Test sonuçlarını geri alıyorsanız, ayrılmadan önce sonuçların anlaşıldığından emin olun. Kan veya diğer testler yapılırsa, sonuçların ne zaman ve nasıl elde edileceğini öğrenin. Ayrıca, sonuçların ne anlama geldiğini kimin söyleyeceğini sorun.
Yeni ilaçlar hakkında ne bilmeliyim?
Hasta yeni bir ilaç için bir reçete alırsa, ilacın adını, bunun nedeni ve neyi alıyor olduğunu bildiğinizden emin olun. Bilmeniz gereken bazı diğer şeyler şunlardır:
İlaç nasıl ve ne zaman alınmalıdır?
Doz nedir?
Yemek, su ile alınmalı mıdır?
Yan etkileri var mı? (Uyku hali, mide bulantısı veya ağız kuruluğu gibi)
İşe yarayıp yaramadığını anlayabilir miyiz? İşe yaraması kendini belli eder mi , ne kadar zamanda?
Hastanın aldığı diğer ilaçlara veya takviyeye müdahale edecek mi?
Bu ilacı alırken kaçınılması gereken gıdalar, vitaminler veya ilaçlar var mı?
Bir doz unutulursa ne yapmalısınız? Başka al? Bunu atlayın?
Fiyatı ne kadar? Sağlık sigortası bunu kapsar mı? Genel bir eş değer var mı?
Yeni ilacı, hastanın aldığı tüm ilaçların listesine eklediğinizden emin olun.
Aile toplantıları nasıl yardımcı olabilir?
Bugünün aileleri çok meşguldür ve hastayla neler olduğunu herkesi güncel tutmak zor olabilir. Aile üyeleri hayal kırıklığına uğrarlar korkar ve gelmeyebilirler. Özellikle hasta sorun yaşıyorsa, tıbbi durumu anlamayabilirler. Ayrıca, yardımlarının ve fikirlerinin gerekli olduğunu veya en iyi nasıl yardımcı olacağını bilmeyebilirler.
Herkesi bilgilendirmenin bir yolu, aile toplantıları yapmaktır. Bir aile toplantısı planlarken, evde bakıcılık ekibinde olan veya bulunacak herkesi dahil etmek önemlidir. Buna bir aile dostu, komşu veya ücretli bakım verici dahildir – ve hastayı unutmayın! Herkesi bir araya getirmek zorsa, bir konferans araması veya hoparlör telefonu sorunu çözmeye yardımcı olabilir. Ele alınabilecek bazı hususlar şunlardır:
Doktorun son raporu veya bilgilendirmesi : durum nasıl gidiyor; sırada ne var
Duyguların ve endişelerin paylaşılması
Kanser hastasının istek ve ihtiyaçları istekleri ve ihtiyaçları
Her bir aile üyesinin ne kadar zaman ayırabileceği veya yardım edebileceği veya ziyaret edebileceğinin ortak kararlaştırılması.
Her insanın yardım edebileceği yollar.
Başka ne gibi yardımlar olabilir.
Bakıcılıkla ilgili maddi kaygılar.
Her ailenin geçmişi var. Bu tarih, her bir kişinin ailenin içindeki rolünü, üyelerin birbirleriyle nasıl ilişkili olduğunu, kanserli kişiye nasıl hissettiğini ve hastalıkla nasıl baş ettiklerini etkiler. Neyin ifade edilebileceği ve hangi duyguların iyi olduğu konusunda söylenmeyen kurallar var. Hastanın durumu, grubun bu tabu konusunu tartışmasını gerektiriyorsa aile toplantılarını yapmak zor olabilir. Bunun bir sorun olacağını düşünüyorsanız, durumu önceden yatıştırmanı yollarını düşünmek isteyebilirsiniz. Bazen başka bir aile üyesi veya çok yakın dostu size yardımcı olabilir. Veya bir sosyal hizmet uzmanına veya diğer profesyonellere hassas konuların nasıl hazırlanacağını sorabilirsiniz.
Herkesin eldeki konularda odaklanmaya çalışın. Hatta bir dizi sorun ya da soru yazıp herkesin ona bakmasını ve kendi özetlerini eklemesini isteyebilirsiniz.
Bu şekilde aile toplantısı için özel bir gündem hazırlarsanız zaman kaybı olmaz.